מימד פדגוגי
בית הספר מהווה מרחב הזדמנויות ללמידה מאתגרת , מחוץ לחלל הכיתה - ללמידה חוץ כיתתית. לאחר הטמעת החומר בכיתה, התלמידים יצאו לחקור את הסיטואציות האמתיות בשטח בית הספר, בשכונה בעיר ובחוף הים. במסגרת תוכנית הייחודיות פיתחנו את הפרויקט "האדם והים", תוכנית ייחודית פורצת דרך, המדגישה את החינוך למודעות חברתית סביבתית המשלבת חקר הים וסביבתו ופעילות גלישה.
מימד קהילתי
בית הספר שם דגש על שילוב הקהילה כחלק מתפיסת הייחודיות, המדגישה חינוך למודעות חברתית וסביבתית. אנו מקיימים ימים קהילתיים, שבהם כל קהילת בית הספר לוקחת חלק, בנוסף תלמידי בית הספר פעילים בהדרכת הקהל במוזיאון נתניה, ומעודדים את תלמידנו לפעילות אזרחית התורמת לחברה.
מימד ארגוני
בביאליק נעשים מאמצים לנתב את כל המשאבים הבית ספריים בכללם המשאבים הפדגוגיים, צוותיים, שגרות, תקציבים, ועוד, לשם פיתוח הייחודיות ושמירה על איכות הסביבה. אנו יוצרים איגום משאבים כדי למנף את מרחבי הלמידה הן ברמה הפדגוגית והן ברמה היצירתית.
מימד הון אנושי
כל הצוות הבית ספרי רתום לתהליך פיתוח ייחודיות ולוקח בו חלק פעיל. נבנו תלב"סים בכל תחומי הדעת והם מיושמים על ידי המורים במהלך שנת הלימודים.