תחכמוני

דף הבית >  תחכמוני
חמ"דיסודי
 
 

שם הייחודיות:


"פדגוגיה משחקית כדרך לקידום למידה משמעותית, הישגים גבוהים ואקלים מיטבי"
 
מספר תלמידים תשע"ט:  487
 

הבטחה חינוכית:


חמ"ד תחכמוני מחנכים באמונה וגדלים באהבה, מחנכים ליראת שמים ולאהבת ה', מנהיגים למידות טובות, בונים זהות אישית, חברתית, ציונית דתית. צוות בית החינוך פועל בגישה חינוכית המעצימה כל תלמיד  בהתאם לחוזקותיו ולניגונו האישי תוך פיתוח ייחודיות- פדגוגיה משחקית למצוינות ולמידה משמעותית. הפדגוגיה המשחקית מאפשרת את הטמעת חשיבות היחסים בין אדם לחברו, מתוך אמונה כי הילדים של היום הם מנהיגי ובוני החברה של מחר.  בפדגוגיה המשחקית נדרשים התלמידים לפעול בדרכים של שיתוף פעולה, עזרה הדדית, התחשבות, סובלנות וכבוד לזולת. הפדגוגיה המשחקית מאפשרת הזדמנויות להסיק מסקנות, לפתור בעיות ולפתח כלים רגשיים להתמודדות עם קונפליקטים. המשחק הוא דרך לגילוי העצמי, לגילוי הזולת ולגילוי העצמי עם הזולת, תרגיל בתחרות, בשמירה על חוקים ובשבירתם, בלמידה בלתי פוסקת על עצמך ועל הסובב אותך, בנוסף לקידום  תפקודי הלומד השונים: הקוגניטיביים, המטה קוגניטיביים, הרגשיים, הבין אישיים, התנועתיים ויכולת ניהול הלמידה. הפדגוגיה המשחקית  מזמנת שימוש בכלים תקשוביים עדכניים,  חתירה למצוינות מתוך חקר ,יוזמה וסקרנות ולמידה אישית וקבוצתית– וכל זאת מתוך הנאה וחדוות למידה.

וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ יְלָדִים וִילָדוֹת מְשַׂחֲקִים בִּרְחֹבֹתֶיהָ / זכריה ח', ה'

מימד פדגוגי

מימד פדגוגי

הפדגוגיה המשחקית מבוססת על העקרונות הבאים:
• שיתופיות – שיתוף פעולה, חלוקת תפקידים, התחשבות, וחברות
• אתגר – התמודדות עם קושי, פיצוח וחקר חידות, תחושת התקדמות
• שמחה – אווירה חיובית, צחוק והנאה בתהליך המשחק
• דמיון ויצירתיות – פעולה באזור הדמדומים, יצירת מציאות מדומה, ופתרון בעיות בדרכים חדשות.
• למידה מטעויות – במשחק מותר לטעות ולהתחיל מחדש, לתכנן אסטרטגיה חדשה, לפתח זריזות ועוד.
עקרונות אלה מביאים שמחה ללמידה, תלמידים באים ברצון לבית הספר ללמוד בתהליך משחקי ולומדים את המידע והמיומנויות הנדרשות בתכניות הליבה של משרד החינוך תוך קידום כישורים בין אישיים ותוך אישיים.

מימד קהילתי

מימד קהילתי

בית החינוך רואה חשיבות רבה בקשר עם הקהילה ויוזם פרויקטים שונים למוערבות קהילתית

מימד ארגוני

מימד ארגוני

בבית החינוך צוות מוביל ייחודיות בו שותפים מורים מהצוות החינוכי בעלי חזון חינוכי, מוטיבציה לשנות ולהתחדש, ויכולות חשיבה יצירתית לשם פיתוח דרכי הוראה חדשניות. הצוות המוביל מהווה בסיס לפעולה בשיטת המניפה – אנשיו לומדים, מתנסים ובוחרים כלים ודרכי פעולה ובמפגשים
עם קבוצות של אנשי הצוות הרחב, מלמדים ומפתחים איתם פעילויות למידה, שיעורים ויחידות הוראה ארוכות טווח.

מימד הון אנושי

מימד הון אנושי

פיתוח פדגוגיה משחקית מהווה נדבך חשוב בפיתוח המקצועי של הצוות החינוכי והמהווה מודל ליצירתיות, שמחה וחדשנות בהוראה

איים של חדשנות:

הפדגוגיה המשחקית היא חדשנית כתפיסה, בעבר נחשב המשחק כמשהו שעושים בהפסקה או כאמצעי הפגה בשיעור, מורים שחיפשו גיוון שילבו משחקים לעיתים רחוקות כדרך תרגול. החדשנות בפדגוגיה המשחקית בכך שבית החינוך הופך למרחב משחקי, הכיתות, הפרוזדורים החצרות והמרחבים הופכים לזירות משחק ולמידה: אפשר וכדאי, ללמוד חשבון בחצר ועברית באולם הספורט. הפדגוגיה המשחקית עושה שימוש נרחב
באמצעים מתוקשבים, משחקים מקוונים מוכנים, הכנת משחקים על ידי מורים ותלמידים במחוללי משחקים מקוונים מיומנות הדורשת שליטה במיומנויות תקשוביות ומיומנויות קוגנטיביות כגון חקר ואיסוף מידע.





 

פרטי התקשרות:

מנהל/ת:חגית יודקביץ
טלפון:09-8823345
טלפונים נוספים:09-8616106
פקס:09-8629619
אתר אינטרנט:לחץ כאן
כתובת:יהודה הלוי 35 נתניה
פנה ישירות לביה"ס
8.JPG 9.JPG 10.JPG 13.JPG