מימד ארגוני
כלל תלמידי ביה"ס מתנסים בלמידת עומק מבוססת חקר המשלבת תהליכי למידה הכוללים את שלבי התיכון ההנדסי ומפקידים תוצר סופי.
כל קהילת תלמידה מציגה את התוצר הסופי, על פי שלבי התיכון ההנדסי, בפני תלמידי בית הספר- ילדים מלמדים ילדים. מאפשרים (תשומות/משאבים):
- חדר מורים לומד
- ליווי והנחייה של מומחי תוכן
- שיתוף גורמים חיצוניים בהלימה לייחודיות
מימד הון אנושי
תהליך הייחודיות מוביל ליצירת קהילת למידה בביה"ס, תוך הבניית תהליך למידה משמעותי - חוויתי המשלב פיתוח מיומנויות של עבודת צוות וניהול שיח מכבד ומקדם. התהליך מחזק, מגבש ומקדם את הצוות ומוביל לצמיחה מקצועית. הדיאלוג, ההיוועצות והלמידה הרפלקטיבית מובילים ליישום רעיונות חדשים, לגיוון ההוראה, להכנה ותכנון קפדניים, להתייחסות לשונות בין הלמודים. ניתנת ההזדמנות להעמיק את הקשר עם התלמידים דרך הוראה אישית.
מימד פדגוגי
פיתוח קהילת למידה החושבת ב"כובע של מהנדס", המתרגמת חשיבה הנדסית להיבטים פדגוגיים, תוך מתן מענה לצרכים הבאים:
1. לצייד את הילדים בכלים המכוונים ללמידה משמעותית, רלוונטית ובעלת ערך, על מנת להכשיר אותם לעולם חדשני טכנולוגי.
2. לאפשר למידה חווייתית ומשמעותית תוך דיאלוג בינאישי המזמן פיתוח תפקודי לומד.
3. תוצר למידה דרך התנסות אישית וחקר בדגש על למידת עמיתים.
4. לקדם את הידע השיתופי, אשר יביא לצמיחת הידע האינדיבידואלי.
5. פיתוח מודל חשיבה הנדסית תוך שימוש בשלבי התיכון ההנדסי. בכל שכבות הגיל נבחרו נושאי הלימוד הרלבנטיים ופותחו גישות הוראה-ולמידה חדשניות ומגוונות המכוונות לדרך הגילוי וכן לפיתוח החשיבה והחקר.
אבני הדרך בעבודתנו החינוכית:
- התלמיד במרכז תהליך הלמידה.
- המורה מנחה תהליך למידה משותף וחוויתי.
- הלומד שואל, פעיל, יצירתי ויצרני.