מימד פדגוגי
בחיבור בין הסביבה הפיזית והאנושית אנו שואפים למתן ביטוי לעוצמות ולחזקות של כל תלמיד, תוך גילוי עולמו הפנימי והבלטת כישוריו הייחודיים. זאת במקביל לתוכן המחבר אותו למקום ,לזמן ולשילוב בין הקודש והחול כהשקפת עולם.
אנו מאמינים "שהתורה והחיים שלובים זה בזה ". סדר היום של ביה"ס מאפשר אינטראקציה דו גלאית מגוונת המעבירה מסר של סובלנות, כבוד והתמודדות עם שוני ופיתוח כישוריהם החברתיים של התלמידים. אופן ההוראה הינו דרך למידה תהליכית, בהקשר, בהבנת מצבי חיים באופן המשקף את מורכבות העולם האמיתי ומקנה ללומד יכולת התמודדות ומשמעות.
מימד ארגוני
צוות מורים מטמיע את תהליך פיתוח ייחודיות ביה"ס בליווי יועץ מטעם אגף מו"פ ניסויים המוביל את עקרונות הלמידה החוץ כיתתית והבנת תכלית הייחודיות. על מנת לקדם את תהליך הלמידה הבית ספרי מונו רכזי ייחודיות הנפגשים שעתיים בשבוע לפגישת עבודה של למידת עמיתים, רפלקציה ומשוב לסרוגין עם מנהלת ביה"ס וצוות המורים. מינוף הייחודיות מעוגן במערכת שעות הלימוד של כתות א-ב.
מימד הון אנושי
צוות מורי בית הספר מורכב מאנשים אוהבי אדם, השואפים ללמוד, לצמוח ולהתפתח. תוך מוטיבציה להיות מבוגרים משמעותיים עבור תלמידי בית הספר.
למורים חופש בחירה ללמד בדרכים חדשות. עובדה המעצימה את מקצועיותם , מגבירה את המוטיבציה ויוצרת תחות גאווה ושייכות לביה"ס.
הייחודיות מציעה לצוות ביה"ס תכלית, יעוד, ערך וכיוון חדש. כזה המאפשר להביא לידי ביטוי כשרונות ויכולות אישיים.
דרכי ההוראה ומנגנוניה מאפשרים לשלב את הנרטיב האישי בסביבת העבודה המעשירה את חווית המלמד תוך מתן דגש רב על פיתוח כלים וכישורים חברתיים ועל בניית שפה משותפת, מכבדת ומאפשרת דיאלוג, שבה מוגדרים מסגרת וגבולות ומוצעות דרכי התמודדות אפשריים.
צוות ההנהלה רואה כצעד חשוב ומשמעותי להצלחה בהידוק וחיזוק הקשרים החברתיים והמקצועיים בין חברי הצוות ובין קבוצות הלמידה השונות כמאפשרים פיתוח דרכי הוראה חדישים ומגוונים המזיזים מאזור הנוחות. כמו כן אנו רואים חשיבות רבה בחניכת מורים חדשים והשתלבותם בצוות ובלקיחת חלק בתהליכי הלמידה המשתנים בבחינת "מרבה עצה מרבה תבונה"