מימד פדגוגי
במסע הבית ספרי מביא לידי ביטוי את עקרונות המס"ע האיש"י: מרחב, סקרנות ועניין המאפשר אוטונומיה ויצירה תוך שיתוף בידע.
עקרונות אלו מיושמים בשלושה מעגלים: תפיסת הלמידה, מעורבות התלמידים וליווי אישי לכל תלמיד.
תהליך הלמידה יהיה בקהילות המקדמות אוטונומיה של הלומד, בחירה, אחריות ועניין. יינן דגש ומענה לסגנונות הלמידה השונים. המערכת הבית ספרית מציעה התנסויות בבחירה ואפשרות ללמידה דו גילאית.
מעורבות התלמידים תבוא לידי ביטוי ביצירת מסגרות מאפשרות שותפות ולקבלת החלטות לתלמידים בעלי תפקידים, בהשפעה על המרחב, באחריות ובשמירה על אווירה מגוננת ואינטימית. הליווי האישי והחברתי כוונתו לראות כל תלמיד כעולם ומלואו, יחיד ומיוחד.
מימד קהילתי
מתוך תפיסת ה"מסע האישי" השותפות הינה אבן דרך. השותפויות השונות מעצימות את המסע האישי של התלמיד גם כחלק מהיותו חבר בקהילה. בית ספר יצור קשר עם קהלים שונים בסביבת בית הספר במטרה ולפרוץ את גבולות בית הספר.
מימד ארגוני
לצורך יציאה למסע הבית ספרי מערכת השעות תאפשר התייחסות לשלושת המעגלים שצוינו בהיבטים הפדגוגיים: מעגל הלמידה, מעגל המעורבות והשותפות ומעגל הליווי האישי והחברתי. מערכת למידה בעלת מאפיינים של גמישות פדגוגית המאפשרת קבוצות בחירה ועניין, למידה רב גילאית, הוראה פורצת זמן מקום ודרך. הילדים יהיו מעורבים בתהליכים קהילתיים בית ספרים. הילדים יזכו לאפשרויות והזדמנויות לשותפות תלמידים בעיצוב המרחב הקהילתי המשותף. כל זאת במטרה לייצר אקלים חינוכי מיטיב ומאפשר צמיחה אישית וקהילתית.
מימד הון אנושי
צוות בית הספר מונה אנשי צוות ותיקים וצעירים מסורים, קשובים, בעלי ניסיון רב ובנכונות להוביל תהליכים חדשניים פורצי דרך. הצוות נמצא בתהליכי העצמה, גילוי הכוחות והחוזקות ומתן אפשרות ליצירה ויוזמה. תהליך הליווי לצוות נעשה בכוחות פנימיים ובליווי חיצוני.