מימד פדגוגי
הילדים בוחרים את הנושאים, השותפים, האופן בו ילמדו והמרחבים בהם ילמדו. בתהליך של "ילדים מלמדים ילדים" יש שיתוף, פרסום והפצה של הידע בדרכי ביטוי שונות לבחירת הילד. המורים מלווים את התהליך תוך התייחסות אישית לכל ילד ובצמתי הערכה המאפשרים שינוי, שיפור וקידום הילד בהיבטים קוגניטיביים, חברתיים ורגשיים.
מימד קהילתי
הנהגת ההורים שותפה לתהליכים הבית ספריים ולתהליכי השינוי. אנו מנהיגים מדיניות של "דלת פתוחה" שיח מכבד ומשותף. בית הספר מהווה בית למתנ"ס גבעת האירוסים וצוות ביה"ס, בשיתוף עם צוות המתנ"ס וההורים מקדמים יחד תהליכים למען הקהילה. תלמידי בית הספר מובילים מזה שנים תהליכים בתחום איכות הסביבה ומאמצים את שמורת האירוסים.
מימד ארגוני
למורים יש זמן קבוע ללמידה ויצירה המאפשר "למידה תוך כדי תנועה" ופיתוח מסגרות שתתנה מענה לבחירה ולאפשרויות ביטוי של הילדים.
הלמידה בארגון - הן של הילדים והן של המורים נעשית בדרך של חקר, התנסות, הרחבת הידע והפצתו לאחרים.
מימד הון אנושי
צוות ביה"ס פועל מתוך אהבה וכבוד לכל באי ביה"ס. הצוות לומד ומתפתח בתהליך מתמשך ובדגש על למידה והתנסות בפדגוגיות חדשניות ובהוראה דיפרנציאלית המאפשרות ביטוי לכישוריו וצרכיו של כל ילד. למורים, כמו לתלמידים יש בחירה - בפדגוגיות החדשניות המיושמות בכתתם, במסגרות הפיתוח המקצועי ובאופן שבו מבטאים את הידע. צוות המורים מקיים תהליך של למידת עמיתים באמצעות תצפיות, משובים ובנייה משותפת של יחידות הוראה ייחודיות.